Strategia marki

Od ponad 10 lat zajmujemy się doradztwem komunikacyjnym dla firm z sektora health & beauty. Pomagamy budować silne marki, a podstawą działań komunikacyjnych, wizerunkowych oraz z zakresu obsługi pacjenta jest zawsze dobra strategia. Taka, która nie pozostanie tylko spisem pobożnych życzeń na papierze. Razem – krok po kroku – wdrożymy ją w życie.

Dopasowane strategie tworzymy między innymi za pomocą narzędzi Design Thinking.

  • Najważniejsze jest to, że u podstaw działań strategicznych leży empatia, głęboko skoncentrowana na potrzebach Twoich klientów. Tworzymy wspólnie profile klientów idealnych dla Twojej marki. Koncentrujemy się na użytkownikach, a nawet – mówiąc wprost – „wchodzimy w ich buty”. W systemie warsztatowym pracujemy przede wszystkim na personach, tworzymy moodboardy, wytyczamy mapy drogi klientów itd.
  • Elementem strategicznego myślenia jest też wspólne określenie DNA marki. Opieramy rozwój na rzeczywistych wartościach Twojej firmy, zgodnie z zasadą, że łatwiej jest być sobą, niż udawać kogoś innego. Dzięki pracy z nami zyskujesz klarowny obraz swojej firmy, co upraszcza podejmowanie decyzji i jest dobrym drogowskazem dla rozwoju.
  • Gdy mamy opisane potrzeby klienta i określone wyróżniki firmy, tworzymy strategię rozwoju marki. Projektujemy wizerunek, a następnie generujemy plan działań.
Budowa wierunku marki medycznej i urodowej

Budowanie wizerunku marki

To jest ten moment! Pracujemy nad tym, by właściwy przekaz o Twojej firmie i o Tobie docierał do przyszłych i obecnych klientów. Silna marka (osobista i firmowa) wpływa korzystnie na decyzje zakupowe, czyli zwiększa sprzedaż.

  • Planując komunikację, dobieramy odpowiednie przekazy, kanały i narzędzia komunikacji, aby Twoja marka wyróżniła się na tle konkurencji.
  • Wspieramy rozwój pozytywnych relacji z klientami. Analizujemy i ulepszamy systemy obsługi klientów.
  • Opracowujemy i realizujemy strategie marketingowe i plany komunikacyjne.
  • Organizujemy profesjonalne sesje zdjęciowe.
  • Tworzymy identyfikację wizualną marek, materiały informacyjne i promocyjne.
  • Zarządzamy stronami internetowymi.
  • Tworzymy angażujące teksty, specjalizujemy się w copywritingu medycznym i urodowym, zgodnie z ideą storytellingu.

Copywriting health & beauty

Angażujące opowieści, szybkie teksty reklamowe, pełna treść strony www – od ponad 10 lat zajmujemy się wszystkimi formami copywritingu. Szczególnie dla branży medycznej i urodowej. Choć w karierze copywriterskiej zajmujemy się także tworzeniem tekstów dla firm przemysłowych, inżynieryjnych, a nawet dla lotnictwa.

  • Zadania, związane z pisaniem tekstów, wykonujemy albo jako odrębne zlecenia, albo w ramach kompleksowej obsługi medialnej czy PR.
  • Tworzymy specjalistyczne teksty o produktach i technologiach medycznych, wprowadzanych na polski rynek.
  • Prowadzimy projekty, w ramach których tworzymy angażujące klientów opowieści. Jesteśmy fanami storytellingu, jednego z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu, które ułatwia sprzedaż w oparciu o budowanie silnych więzi z markami.
  • Przygotowujemy informacje prasowe, e-booki, newslettery, mailingi, foldery itp.

Relacje z mediami

MOWA PR wie, jak rozmawiać z mediami. Przez ponad 10 lat założycielka firmy Sylwia Chmielarz pracowała jako dziennikarka radiowa i prasowa. Kolejną dekadę rozwijała pozytywne relacje z mediami jako specjalista ds. PR. Dzięki wiedzy i doświadczeniu sprawiamy, że nasi klienci szybko stają się ekspertami cytowanymi w mediach. W ramach obsługi medialnej:

  • Tworzymy informacje prasowe, które są cytowane w mediach.
  • Wysyłamy komunikaty prasowe do mediów ogólnopolskich, lokalnych, biznesowych, specjalistycznych.
  • Organizujemy konferencje prasowe, briefingi, wywiady i wszelkie inne formy spotkań z mediami.
  • Realizujemy wypowiedzi ekspertów dla prasy, radia i telewizji.
  • Przygotowujemy raporty medialne, podsumowujące obecność w mediach.

Internet

Jak zdobyć więcej pacjentów? Jak promować i sprzedawać zabiegi w medycynie estetycznej, kosmetologii, stomatologii itp.? Większość decyzji spod znaku „kupuję to” zapada dziś w internecie. Nawet jeśli usługi są wykonywane offline, to jednak decyzje zakupowe zapadają w świecie online’u. Dlatego marki medyczne i urodowe potrzebują dziś silnej obecności w internecie.

  • Wprowadzamy marki medyczne i urodowe do sieci, a także rozwijamy ich obecność w cyfrowym świecie.
  • Wzbudzamy zainteresowanie i pożądanie usług, oferowanych przez naszych klientów. Zgodnie z lejkiem sprzedażowym prowadzimy komunikację od zwrócenia uwagi do decyzji zakupowej i dalej do lojalnego, regularnego korzystania z usług w przyszłości.
  • Wzmacniamy pozycję marek w sieci, ponieważ współpracujemy z serwisami online, blogerami, influencerami.
  • Tworzymy teksty SEO w ramach content marketingu.
  • Prowadzimy kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Social media

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do bezpośredniej komunikacji marki. Konta firmowe na Facebooku czy Instagramie umożliwiają szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. W mediach społecznościowych w łatwy sposób poznajemy potrzeby odbiorców naszych produktów lub usług. Dowiadujemy się, kim są i czego oczekują. Otrzymujemy od nich informacje zwrotne: recenzje, lajki, komentarze. Z drugiej strony w W SM możemy na bieżąco komunikować naszą ofertę, ale również pokazywać osobowość marki, jej wartości czy codzienność. Dzięki mediom społecznościowym marki mogą prowadzić dialog, którego nie są w stanie zapewnić tradycyjne media. Dziś ludzie nie kupują rzeczy, oni się do nich przyłączają. Sprawiamy, że przyłączają się do Twojej marki!

  • Tworzymy strategie obecności w social media.
  • Prowadzimy konta w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube).
  • Wykonujemy sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby komunikacji w SM.
  • Tworzymy grafiki i filmy angażujące fanów.
  • Realizujemy kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie.

Prasa. radio, TV

Punkty lansu wciąż działają? Tak! Prawda jest taka, że autorytet marki wzrasta, gdy jest obecna w tradycyjnych mediach. Dlatego klienci tak żywiołowo reagują na wypowiedzi specjalistów w kolorowych magazynach, telewizji śniadaniowej itd. I pożądają pokazywanych tam produktów i uslug. Być może dlatego, że tradycyjne media są ciasne. To znaczy? Świat cyfrowy nie ma granic, jest więc demokratyczny i każdy może w nim zaistnieć. Tymczasem antena popularnego programu telewizyjnego czy rubryka w gazecie jest fizycznie dostępna tylko dla nielicznych. Lub, jak wolisz, dla wybranych. Sprawiamy, że marki są obecne w prestiżowych mediach, jakimi są prasa, radio i telewizja.

  • Organizujemy wywiady dla radia, telewizji i prasy.
  • Współpracujemy z wydawcami programów telewizyjnych i radiowych.
  • Jesteśmy w stałym kontakcie z redakcjami.
  • Lokujemy ekspertów w mediach.
  • Szkolimy ekspertów z zakresu wystąpień publicznych.
  • Przygotowujemy materiały reklamowe dla magazynów.

Zakup i planowanie mediów

Zgodnie z ideą mix marketingu marki urodowe i medyczne mogą wspierać swoją sprzedaż poprzez udział w kampaniach medialnych. W ten sposób zwiększa się przecież dotarcie do potencjalnych klientów, którzy częściej doświadczają kontaktu z marką i w rezultacie postrzegają ją jako aktywnie obecną w mediach, a więc ważną i docenianą.

  • Organizujemy zakupy mediów dla klientów.
  • Realizujemy kampanie reklamowe w mediach, tworzymy teksty reklamowe i planujemy layouty reklam.
  • Oferujemy udział w akcjach promocyjnych w mediach, zwiększających sprzedaż.

Research

Żadna marka nie jest samotną wyspą. Działa raczej w otoczeniu, które wpływa na jej rozwój. Badania rynkowe ułatwiają więc postawienie diagnozy: w jakim miejscu znajduje się moja firma, jakie ma przewagi, a co powinna nadrobić.

  • Dlatego w ramach wsparcia strategicznego realizujemy badania rynku, analizy konkurencji, audyty marek.
  • Zbieramy informacje o poszczególnych branżach, technologiach, produktach.
  • Monitorujemy prasę i internet.

Zobacz przykładowe realizacje